×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از کروکی آنلاین چه می‌دانیم؟

تاثیر هوش مصنوعی را اکنون می‌توان در همه جهات و نقاط زندگی مردم دید به گونه‌ای که اخیرا در ایران هوش مصنوعی به کمک کروکی آنلاین آمده است و با اجرای طرح گفته شده در قدم اول کاغذ از این فرآیند حذف و سپس ترسیم کروکی استاندارد می‌شود.

هوش‌ مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌های مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرآیندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال‌ برای حل مسائل را داشته باشند.

در دنیای امروز کاربردهای هوش مصنوعی چنان گسترده و فراگیر شده‌اند که بسیاری از این کاربردها دیگر با نام هوش مصنوعی شناخته نمی‌شوند و نام متخصص خود را دارند؛ تاثیر هوش مصنوعی را اکنون می‌توان در همه جهات و نقاط زندگی مردم دید به گونه‌ای که اخیرا در ایران هوش مصنوعی به کمک کروکی آنلاین آمده است.

بر اساس بررسی های انجام شده سالیانه یک و نیم میلیون تصادف در کشور اتفاق می‌افتد که شامل رخدادهای جزئی و شدید است و پلیس بر اساس وظایف، متولی رسیدگی و تنظیم پرونده است و مهم ترین برگِ این پرونده نیز نظریه کارشناسی تصادفات و کروکی است که مقصر حادثه را تشخیص می‌دهد.

این ساختار طی سال‌های گذشته روندی رو به بهبود داشت ولی همچنان به صورت کاغذی و دستی انجام شد. این برگ کروکی باید به سازمان‌های مختلف مانند بیمه، نیروی انتظامی، شرکت‌های خودروسازی و … ارائه شود و قطعا این برگ بارها کپی گرفته شده که موجب ناخوانا شدن و خط خوردگی آن می‌شود.

بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمند سازی، نرم افزاری طراحی کرد و زیر ساختِ طراحی کروکی آنلاین را فراهم کرد. پس از تست و آزمایشِ اولیه این نوع کروکی که توسط افسرانِ کارشناس و به وسیله تبلت در محل تصادف صورت گرفت، امکان عکس و فیلم برداری از صحنه تصادف فراهم شد تا اطلاعات به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک پلیس، بیمه و مراجع قضایی ارسال شود.

این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در حوزه درون و برون شهری استان قم انجام شد و کارشناسان مجهز به تبلت و کروکی آنلاین را طراحی و ارسال کردند. در نهایت پس از چندسال به دلیل اهمیت و مزیت های آن از جمله کاهش هزینه مردم و اطاله دادرسی احسان خاندوزیوزیر امور اقتصادی و دارایی اواسط پاییز امسال اعلام کرد به‌زودی با همکاری فراجا کروکی آنلاین برای کسانی که در جاده دچار خسارت می‌شوند، محقق می‌شود.

در این راستا به تازگی رئیس کل بیمه مرکزی از زمان رونمایی کروکی آنلاین خبر داد. وی در دومین «همایش تحول دیجیتال، بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی» گفت: سال گذشته ۲۴ شرکت بیمه فعال در صنعت بیمه کشور داشتیم که اکنون به ۴۰ شرکت افزایش پیدا کرده و بیش از ۱۰۰ هزار نماینده بیمه داریم.  در این راستا اخیرا پروژه کروکی آنلاین را داریم که تا دو هفته دیگر رونمایی می‌شود و تحول بزرگی در عرضه خدمات بیمه اتومبیلی عرضه خواهد کرد.

با اجرای طرح کروکی آنلاین در قدم اول کاغذ از این فرآیند حذف و سپس ترسیم کروکی استاندارد می‌شود. همچنین از هوش مصنوعی  می‌توان برای تخمین هزینه‌ها و خسارت وارد شده استفاده کرد. می‌توانیم از هوش مصنوعی برای تخمین هزینه‌ها و خسارت وارده استفاده کنیم؛ درخصوص افت قیمت خودرو هم این کروکی می‌تواند کمک کند؛ با توجه‌به انبار داده‌ای که از کروکی‌ها ایجاد می‌شود، اگر سیستم‌های گزارش‌گیری خوبی روی آن‌ها نصب شود، می‌تواند در پیشرفت حاکمیت داده در مجموعه بیمه مرکزی و فراجا کمک کند.

گفتنی است وقتی که کروکی به‌صورت برخط و استاندارد ترسیم شود و هوش مصنوعی سوار باشد، بحث کاربری بودن و هرگونه شک درباره کروکی از بین می‌رود و به‌صورت سیستماتیک همه چیز تخمین‌زده شده و محاسبه می‌شود. برخی از اطلاعاتی هم که مورد نیاز مردم است برای معاملات و خرید و فروش خودروها، درباره اصالت خودرو هنگام تصادف، از طریق اپلیکیشن‌هایی که در بازار خورود هست در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.