09:44:53 1400/4/6

تیم های "سروش همراه" در حال کارند!

از "الو پرستار" چه خبر؟



وقتی اپلیکیشنی را باز می کنید تا از خدماتش استفاده کنید،شاید ندانید که برای توسعه و طراحی آن چه اقداماتی انجام شده است.اقداماتی که سبب می شود تا شما بتوانید به راحتی از اپلیکیشن استفاده کنید.این "راحتی" نتیجه "سخت" کار کردن تیمی است که پشت اپلیکیشن قرار دارد و شما آنها را نمی بینید.

اپلیکیشن "الو پرستار" قرار است یکی از همین ها باشد؛یک برنامه خدماتی که از طریق آن به راحتی می توان برای سالمند، کودک یا بیمار داخل منزل پرستار استخدام کرد؛ شما از صفر تا صد کار را به راحتی انجام خواهید داد چون چند تیم خبره آن پشت به سختی در حال کار هستند.

توسعه "الو پرستار"بر عهده شرکت نرم افزاری "سروش همراه" است؛ شرکتی که بازوی نرم افزاری شرکت آریاهمراه محسوب می شود؛ مهندسان خبره ای را داخل خود جای داده است و بخش نرم افزار را به شرکت سروش همراه سپرده که صد در صد سهامش متعلق به آریاهمراه است.

برای "الو پرستار" چند تیم به صف شده اند تا امور را پیش ببرند؛ تیم هایی که باید هماهنگ شوند تا اقداماتی که انجام می دهند کاملا در چارچوب پروژه باشد...

مدیرعامل سروش همراه: یکپارچه سازی در الوپرستار به بهترین شکل اتفاق می افتد

مهندس حسین اسپنانی، مدیرعامل شرکت سروش همراه، به نوداد می گوید:"الو پرستار یکی از پلتفرم های مهم سلامت کشور خواهد بود. با این پلتفرم سطح کیفیت خدمات بالینی و پرستاری در کشور ارتقا خواهد یافت. هموطنان عزیز ما خدماتی بهتر،سریع تر و راحت تر را از طریق الوپرستار دریافت خواهند کرد.مجموعه آریاهمراه در ایجاد بسترهای فناوری اطلاعات، چه سخت افزار و چه نرم افزار، نقش محوری در کشور دارد.

 به گفته او در این پروژه یک اکوسیستم کامل در حال تولید است؛تیم هایی که قرار است "الو پرستار" را بسازند، همه خبره حوزه خود هستند: "وظایف تیم ها در این پروژه کاملا مشخص است. آنها مستقل و در عین حال به هم مرتبط اند. با این حجم از کار و پیچیدگی، باید بگویم که توسعه این پلتفرم جزو پروژه های خاص کشور محسوب می شود."

به نظر می رسد هماهنگ کردن تیم ها در این پروژه جزو چالش های اصلی باشد اما مهندس اسپنانی با اطمینان خاصی می گوید: "ما داریم درباره آریاهمراه حرف می زنیم، آریاهمراه تخصص مدیریت تیمهای بزرگ را دارد. یکپارچه کردن تیمها در پروژه الوپرستار و سایر پروژه ها با تجاربی که آریاهمراه دارد کاری کاملا شدنی است، کاری که به بهترین شکل انجام می شود."

او ادامه می دهد: "می خواهیم چیزی بسازیم که مردم هنگام استفاده از آن لذت تکنولوژی را حس کنند."

مدیر پروژه الو پرستار: در انتخاب تیم ها وسواس داشتیم

هماهنگ کردن این تیمها اما بر عهده مدیر پروژه است. امین مرغزاری می گوید که در انتخاب نفرات و تیمها وسواس زیادی به خرج داده شده تا افرادی انتخاب شوند که در زمینه فعالیت خود حرفه ای باشند: این مسأله در ابتدا کمی زمان برد اما با توجه به عملکرد تیم ها و نفرات من مطمئن هستم این عقب ماندگی جبران می شود و چه بسا ما در ادامه راه از زمانبندی هم جلوتر بزنیم.

مدیر پروژه الوپرستار ادامه می دهد: این پروژه سیستم های زیادی را درگیر می کند؛ از CRM و ESB و ERP گرفته تا پورتال و وب سایت و ... پس ایجاد یکپارچگی بین آنها چالش اصلی ما است. از همین رو جلساتی را میان تیمها برگزار می کنیم تا هماهنگی لازم صورت بگیرد. این جلسات در ادامه، تخصصی تر هم خواهند شد. افرادی که در تیم ها حضور دارند همگی حداقل بالای 10 سال سابقه کار دارند.تخصص و تجربه آنها، قوت قلب ما است.

مرغزاری امیدوار است که خروجی کار باعث رضایتمندی کاربران شود: جای پلتفرمی با این ابعاد در حوزه سلامت کشور خالی بود.کابران مطمئن باشند که در تک تک موارد این پروژه وسواس زیادی به خرج داده شده است و آنچه دست کاربر می رسد قطعا محصولی با کیفیت خواهد بود.

عملکرد تیم CRM الوپرستار

رضا چوپانی، مدیر تیم CRM پروژه الوپرستار، پلتفرم حاضر را بسیار جذاب می داند. او معتقد است که باید از همان ابتدا کار را استاندارد جلو برد تا در ادامه، مشکل به وجود نیاید: فرایندهایی که از سوی خدمت دهنده و خدمت گیرنده شروع می شود و قرار است داخل خود الوپرستار مدیریت شود، سمت ما اجرا خواهد شد. فرض کنید خدمات گیرنده از طریق پرتال وارد سیستم می شود و درخواستی می دهد که از سوی خدمات دهنده باید اجابت شود؛ فرایندهایی نظیر احراز هویت، درخواست سرویس و ... این میان اتفاق می افتد که وظیفه اجرای آنها بر عهده ما خواهد بود.

به گفته وی، بحث هماهنگی سیستم CRM با سایر سیستم ها نیز مطرح است که تلاش می شود به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد.

استفاده از بهترین تجربه

محمدرضا میری، عضو تیم راه اندازی ERP پروژه الو پرستار است. در مرحله اول، نیازسنجی مشتریان این پلتفرم در چک لیست اقدامات او قرار گرفته ... میری تجارب مشابه را بررسی می کند تا بهترین آنها را برای این پروژه پیدا کند: باید فرایندهای سیستم را بررسی کرد و با بهترین روش ها مطابقت داد تا از میان آنها روش مورد نظر را برگزید.البته فرایندهایی که توسط ما پیاده می شود ممکن است با آنچه مدنظر مشتری قرار دارد 10 تا 15 درصد تفاوت داشته باشد که در انتها می توان آنها را نیز به خواسته مشتری نزدیک کرد.

برای پیاده کردن فرایندها اما او با همان چالشی رو به رو است که سایر تیمها با آن دست و پنجه نرم می کنند: هماهنگی با بقیه.

همان نکته ای که مدیرعامل سروش همراه تأکید دارد که اصلا نباید نگرانش شد چرا که یکپارچه سازی سیستم های موجود کاری است که این شرکت بارها آن را انجام داده است.

عملکرد پورتال الوپرستار

الوپرستار فقط برای کسانی که نیاز به پرستار دارند طراحی نشده است.سایر کاربران این اکوسیستم برخی از نیازهای خود را از طریق پورتال الوپرستار مرتفع می کنند.

پورتال الوپرستار برای این دسته از مشتریان نقش درگاه را ایفا می کند و مدیریت آن بر عهده فرهاد کیان وش است. او به نوداد می گوید: این دسته از افراد از طریق پورتال به زیر سیستم مورد نظر هدایت می شوند.

طبعا او نیز دغدغه یکپارچه سازی سیستم های الوپرستار را دارد؛ اینکه این کار به خوبی انجام شود...

جلساتی که میان تیمهای درگیر در پروژه الوپرستار تشکیل می شود برای رفع این دغدغه هاست؛ اینکه مدیرپروژه به آنها بگوید خیالتان راحت...کارها خوب جلو می رود؛در کنار هم،منظم و یکپارچه.

2
0

نسخه قابل چاپ

از سراسر وب

نظر ها